26 Nisan 2008 Cumartesi

Gazete Kağıdından Fide Kabı Yapımı

Merhaba,


http://www.agaclar.net/ den çilek fidelerim gelince bu kadar fideyi nereye koyacağımı bilemedim. Özlem'in ve Derya'nın fideleri de bende. 40 tane. Düşündüm ve en ucuz yollardan bir olan gazete kağıdından fide kabı yapmanın uygun olacağına karar verdim. Bazı yabancı bahçecilik sitelerinde tarifi var aslında. Ben de kendi tecrübemi resimledim. Bu da Türkçe kaynak sayılabilir.


İşte fide kaplarının boş hali böyle.





















Suladığımız zaman altından su akmasın diye bir kaba oturtmak gerek. Kaba oturtmanın bir diğer avantajı da birbirlerine yaslanmalarını sağlayarak devrilmelerini ve nem kaybetmelerini engellemiş oluyoruz. Tek sakıncası kökler dur durak bilmediklerinden yan kabı istila edebiliyorlar. Daha önce sıkıştırılmış karton fide kaplarındaki kiraz domateslerimin kökleri can ciğer kuzu sarması olmuşlardı da bi hayli zor ayırmıştım birbirinden. Tabii bunu da engellemenin bir yolu var. Kökler iyice kaptan çıkmaya başlayınca aralarından hava geçecek kadar boşluk bırakılırsa kökler yan kaba saldırmıyor. Ama en iyisi kökler o kadar gelişmişse artık gerçek yerine alın derim ben.

























Malzemelerimize gelince. Bir adet küçük pet şişe, gazete ve azıcık bant.

Gazete kullanmanın zevkli yanı dış cephete gelecek yazıyı yada resmi seçebiliyorsunuz.

Makas kullanmama bile gerek kalmadı. Tırnaklarımla gazeteyi işaretleyip yırttım. Fena da olmadı. Sayfaları tek tek yırtınca yamuk olabiliyor ama birkaçtanesini üst üste koyunca kolay yırtabiliyorsunuz.






















1 gazete kağıdını önce ikiye ayırıyorum. Sonra her bir parçayı da tekrar ikiye bölüyorum. Şimdi her bir parçayı pet şişenin etrafına sarabiliriz. Bantı azıcık dedim ya. İşte o azıcık parçaları gazetenin kenarını sabitlemeye kullanıyorum.


Yandan sabitlediğimiz gazeteyi pet şişenin altına doğru taşacak şekilde itebilirsiniz veya baştan taşacak şekilde sarabilirsiniz.




















Taşırdığımız gazeteyi pet şişenin altından kıvırıyoruz. Bir ufacık bantı da alt tarafı sabitlemekte kullanadım.


























Son olarak yavaş yavaş pet şişeyi gazetenin içinden çıkarıyorsunuz.

Çok sıkı sarmazsanız çe döndürerek çıkartırsanız kolay olur. Ben öyle yaptım.























Bu da 47 tane fide kabının toplu görüntüsü.

Aradaki kahverengi yığın çıplak köklü çilek fidelerim.

Bir de buruşturulup atılmış gazete var. 48 tane kap lazım olunca onuda fide kabı yaptım. Halbuki beğenmemiştim onu ama nasibi varmış. Atılmadı...
























İşteee neticeye geldik. Çıplak köklü çilek fidelerinin fide kaplarına kurulmuş halleri. Bol bol suladım ki kökler toprağa iyice yapışsın. Kaplara döktüğüm suyu o kadar hızlı çektiler ki şaşırdım.

Sonuçta 40 tane çıplak köklü fidenin fide kaplarına dikilmesi ile böyle bir görüntü oldu.

Kap sayısı 48 di ya, 8 tanesinde şebboy fideleri var.



Herkese güzel günler...


Özlemmmmm gördünmü fidelerini kuzu :D

1 yorum:

Nail SARI dedi ki...

Selam.
Fide kabı olarak gazete kullanmamanızı tavsiye edeceğim. Gazete kağıdı oldukça kimyasal içeren bir kağıttır. Özellikle gazete matbaa boyaları içeriğindeki kimyasallar bitkileriniz aracılığıyla size geçebilir ve uzun vadede ciddi zarar verebilir.